مشاوره و راهنمایی تخصصی مشارکت در ساخت + نمونه مشکلات نبود مشاور

تاریخ انتشار: 1400/09/11

تعداد بازدید 503

اگر می‌خواهید سود بیشتر و بی‌دردسرتری از مشارکت در ساخت به دست بیاورید، حتما نیاز به مشاوره تخصصی دارید. این موضوع شاید شما را متعجب کند، اما اگر بدانید که در نبود مشاور با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد، حتما مشاوره و راهنمایی تخصصی قرارداد مشارکت در ساخت را جدی می‌گیرید. برای اینکه بدانید یک مشاور خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چه مشکلاتی را از شما دور می‌کند، حتما این مقاله را بخوانید. درصورتی که نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید یا فرم مشاوره را پر کنید.

دریافت مشاوره

چرا باید از مشاوره استفاده کنید؟

مالکینی که قصد مشارکت در ساخت دارند، حتما این بخش را بخوانند. شما قطعا برای خرید یک موبایل یا یک خودرو از چند متخصص مشورت می‌گیرید. یکی از بزرگترین اشتباهات مالکین، وقت نگذاشتن برای موضوع مشارکت است. بسیاری از مالکین با اعتماد به مشاورین املاک و بدون تحقیق، پروژه خودشان را شروع کرده و در نهایت با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند. داشتن مشاور حرفه‌ای و متخصص خیال شما را از مشکلات آینده تا حد امکان راحت می‌کند. برای اطلاع بیشتر از این مشکلات، مقاله خطرات مشارکت در ساخت را مطالعه کنید.

مهمترین خطرات مشارکت در ساخت + راه‌حل جلوگیری از آنها

حال آیا می‌توان به هر مشاوره‌ای اعتماد کرد؟ و مهمترین سوال، مشاوره مشارکت در ساخت شامل چه بخش‌هایی است؟ 

ویژگی‌ها و توانمندی‌های مشاوره قرارداد مشارکت در ساخت

مشاوره و راهنمایی قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت یکی از قراردادهای چندوجهی است و برای تنظیم آن نیاز به چندین تخصص مختلف است. مالکین هم باید به طور دقیق این موارد را بررسی کنند. این تخصص‌ها به شرح زیر است:

۱- دانش فنی و مهندسی

در قرارداد مشارکت مهمترین نکته تسلط به دانش مهندسی و فنی ساخت است. آشنایی با روند ساخت، مدت پروژه، زمان‌بندی قرارداد مشارکت در ساخت و متریال‌های موجود و مناسب هر پروژه بسیار با اهمیت است. به همین دلیل حتما راهنمایی در خصوص مشارکت را از افراد واجد شرایط بگیرید که در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند. در این بخش، ما در گروه ساختمانی باتیس، با تجمیع تخصص آکادمیک و اجرایی، تمامی مراحل قرارداد را برای شما شفاف می‌کنیم و در تمامی مراحل کار از ابتدا تا انتهای پروژه در کنار مالکین خواهیم بود.

۲- دانش حقوقی

یکی از اجزای اصلی هر قراردادی، بخش حقوقی آن است. تجربه وکیل یا وکلای شما در بحث مشارکت بسیار با اهمیت است. باید دقت کنید که فقط بعضی از وکلا تجربه‌ی خوبی در این مباحث دارند. این تسلط باعث توانمندی بیشتر در خصوص انعقاد قرارداد حرفه‌ای برای طرفین می‌شود. ما در گروه ساختمانی باتیس برای اطمینان مالکین از تجربه چندین وکیل خبره استفاده می‌کنیم. باشگاه وکلا به عنوان همکار در کنار ما در تمامی قراردادها حضور دارد و در واقع طرفین قرارداد مخصوصا مالکین از تجربه چندین وکیل کارکشته در تنظیم و داوری قرارداد استفاده می‌کنند.

۳- دانش ضوابط و قوانین اداره‌های مرتبط

مشاور باید اطلاع کافی از ضوابط و قوانین روز اداره‌های مرتبط داشته باشند. شهرداری، نظام مهندسی، آتش نشانی، فضای سبز، اداره ثبت و … در مراحل و اجرای پروژه شما دخیل هستند. در صورتی که اطلاع درستی از این قوانین نداشته باشید، نمی‌توانید ادعاهای سازنده را مورد سنجش قرار دهید و ممکن است در ادامه پروژه با مشکل روبه رو شوید. گروه ساختمانی باتیس، در این بخش تمامی ادعاها و شرایط سازنده را بررسی کرده و بهترین راه را به مالکین پیشنهاد می‌دهد.

وبینار مشارکت در ساخت

۴- دانش اقتصادی و مالی

بسیاری از مواقع سازندگان یا مشاورین، پیشنهاد پرداخت بلاعوض زیادی به مالکین می‌دهند. مالکین حتما باید توجه داشته باشند که میزان بلاعوض یک عدد دلخواه نیست و با توجه به چند متغیر شما می‌توانید میزان بلاعوض را محاسبه کنید. عدم اطلاع مالکین از این مورد باعث شده تا آنها به سمت سازندگان با بلاعوض بیشتر روی بیاورند. در این حالت اکثرا هم مالکین و هم سازندگان با مشکل روبه رو می‌شوند. زیرا تحلیل‌های مالی در اواسط یا اواخر پروژه خودش را نشان می‌دهد و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

شما می‌توانید اطلاعات مربوط به بلاعوض را در مقاله مربوطه مطالعه کنید.

محاسبه حرفه‌ای بلاعوض مشارکت در ساخت + فایل اکسل محاسبات

نمونه‌های واقعی مشکلات نبود مشاور

مشاوره و راهنمایی قرارداد مشارکت در ساخت

شاید لازم باشد که مالکین دقیقتر متوجه مشکلات رخ داده در پروژه‌ها شوند. مشکلاتی که با حضور یک کارشناس می‌توانست ایجاد نشود و مالکین با مشکل روبه رو نشوند.

مشارکت در ساخت و تعهدهای غیرممکن

در یکی از پروژه‌ها در زعفرانیه تهران، سازنده به دلیل نداشتن تجربه و دانش ضوابط شهرداری و مشاور املاک بخاطر پورسانت خود، تعهد تامین تعداد زیادی پارکینگ را در یک طبقه داده بودند. این قرارداد منعقد شده و در همان ابتدا متوجه عدم توانایی در تامین پارکینگ در این زمین می‌شوند. با توجه به درنظر نگرفتن راه جایگزین برای این موضوع در قرارداد، در همان ابتدا طرفین وارد یک مشکل بزرگ شدند و در نهایت قرارداد فسخ شد. این درحالی است یک مشاوره و راهنمایی تخصصی مشارکت در ساخت می‌توانست جلوی تمامی این موارد را بگیرد.

در نظر نگرفتن خسارت، حق فسخ و وجه التزام

در پروژه‌ای در ولنجک تهران، به دلیل در نظر نگرفتن این موارد برای مسائل مختلف، سازنده در همان ابتدا اقدام به پیش فروش واحدها کرد. مالکین به طور اتفاقی متوجه شده و جلوی اینکار را گرفتند ولی با سازنده مشکلاتی زیادی را تجربه کردند. نبود مواردی مثل خسارت و حق فسخ باعث شده بود که مالکین دستشان برای اقدام متقابل بسته باشد.

مالکین بسیار دقت کنند

در هر صورتی و با هر دلیلی مشکلات در قرارداد مشارکت در ساخت بیشترین آسیب را به شما وارد می‌کند. به همین دلیل است که در ابتدا مشاورین و سازندگان قول های غیرقابل انجام می دهند و داخل پروژه ادعای دیگری می‌کنند. زیرا شما در آن مرحله مجبور هستید این موارد را قبول کنید. مخصوصا اگر حق فسخ، خسارت و وجه التزام درنظر نگرفته باشید. پس حتما بابت تعهدها و مواردی که از سازندگان می‌شنوید، با مشاورین زبده مشورت کنید.

ثبت نام مشاوره
مشارکت در ساخت
رایگان

ثبت نام

ثبت نام مشاوره
مشارکت در ساخت
رایگان

ثبت نام

یک پاسخ به “مشاوره و راهنمایی تخصصی مشارکت در ساخت + نمونه مشکلات نبود مشاور”

  1. ناشناس گفت:

    ممنون از توضیحات کامل وجامع شما

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

محاسبه دقیق میزان کمیسیون مشارکت در ساخت + مثال واقعی

یکی از سوالات مهم مالکین و سازندگان، نرخ و درصد کمیسیون املاک برای مشارکت در ساخت چقدر است. اما آیا نیازی هست که شما حتما به بنگاه املاک مراجعه کنید؟ در چه ...

تاریخ انتشار: 1400/09/11

تعداد بازدید 24088

مهمترین نکات قرض الحسنه اسکان در قرارداد مشارکت در ساخت

یکی از مسائل مرتبط با بخش مالی مشارکت در ساخت بحث قرض الحسنه اسکان است. قرض الحسنه مبلغی است که سازنده به مالک پرداخت می‌کند تا مالک با این پول در مدت زمان ...

تاریخ انتشار: 1400/09/11

تعداد بازدید 2201

نمونه کامل وکالت مشارکت در ساخت + فایل Word و PDF

مالک برای پیگیری و انجام امور اداری باید یک وکالت‌نامه به سازنده بدهد. این وکالت‌نامه با نام وکالت مشارکت در ساخت شناخته می‌شود و در این مقاله یک نمونه ا ...

تاریخ انتشار: 1400/09/11

تعداد بازدید 3562