تحویل حرفه‌ای آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت + نکات نظارت

تاریخ انتشار: 1400/06/19

تعداد بازدید 3275

تحویل آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت فقط گرفتن کلیدها در انتهای کار نیست. مالکین باید در طول پروژه در جریان کار باشند و یک متخصص تمامی مراحل را بررسی کنند. در انتهای پروژه شما نمی‌توانید کار مکانیک، برق و اسکلت را بررسی کنید. این در حالی است که این موارد اهمیت بسیار بیشتری در طولانی مدت دارند. برای نحوه صحیح تحویل آپارتمان حتما مراحل مختلفی را طی کنید.

مراحل مشارکت در ساخت، مهمترین جز‌‌ء تحویل آپارتمان ها

مهمترین نکته در تحویل آپارتمان ها آشنایی با روند و مراحل مشارکت در ساخت است. شما باید این مراحل را بشناسید و بر اساس این مراحل عمل کنید. برای آشنایی بیشتر با این موارد مقاله مربوط به مراحل مشارکت در ساخت را بخوانید.

مراحل قرارداد مشارکت در ساخت

برنامه زمان بندی، مدت زمان قرارداد و لیست متریال در تحویل آپارتمان‌ها

شما برای تحویل آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت آشنایی کافی با این ۳ مورد داشته باشید. در برنامه زمان بندی مشخص شده است که زمان تحویل آپارتمان ها در چه زمانی صورت می‌گیرد. از طرفی در مدت زمان پروژه و تاخیرات آن هم در این امر بسیار تاثیر‌گذار است اما لیست متریال بسیار تعیین کننده است. شما باید دقیق بررسی کنید که بر اساس لیست متریال توافق شده کار صورت گرفته است. بسیاری از مالکین در این مرحله با مشکل روبه رو هستند زیرا در انتهای کار شما نمی‌توانید تمامی موارد را چک کنید. مواردی همچون برق، مکانیک و اسکلت ساختمان دیگر قابل چک کردن نیستند. پس یکی از مهمترین نکات در تحویل آپارتمان‌ها این است که: تحویل آپارتمان ها به تنهایی کافی نیست!

تحویل آپارتمان ها به تنهایی کافی نیست!

تحویل آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت

در صورتی که شما در انتهای کار، کلید آپارتمان جدید را بگیرید، چه مواردی را می‌توانید بررسی کنید؟ شما در این حالت فقط مواردی که روکار هستند را چک می‌کنید. این در حالی است که آپارتمان از لحاظ اسکلت، برق و مکانیک هم نیاز به بررسی دارد و حتی بررسی این موارد بسیار مهمتر هستند. به همین دلیل است که یک متخصص ساخت از طرف مالکین باید در مراحل مهم کار، در پروژه به عنوان ناظر حضور پیدا کند. این مورد باعث خواهد شد تا قرارداد بر اساس آنچه که هست اجرا شود. نظارت بر پروژه کاری است که باید در تمامی مراحل انجام شود تا کار به درستی اجرا گردد. اما بهترین ترکیب متخصصین برای نتیجه‌گیری در مشارکت در ساخت چیست؟

مالک، سازنده، تیم نظارت، تیم داوری؛ بهترین ترکیب مشارکت

در قراردادهای مشارکت در ساخت معمولا مالکین به دلیل آگاه نبودن بیشتر متضرر می‌شوند. اکثر مالکین هم عادت دارند که ملک خود را برای مشارکت به مشاورین املاک معرفی کنند در حالی که این افراد علم فنی ساخت و ساز را به خوبی بلد نیستند. اتفاقی که رخ می‌دهد این است که مشاورین املاک به دنبال سازنده‌ای هستند که بیشترین پورسانت را در اختیار آنها بگذارند و مالکین نیز به دنبال بلاعوض بیشتر هستند. معمولا در انتهای کار هم مالکین هستند که متضرر می‌شوند.

به همین دلیل مالکین نیاز به یک تیم نظارت و داوری در کنار خود دارید. مالکین اکثرا علم و دانش فنی، حقوقی و اقتصادی لازم برای مشارکت در ساخت را در اختیار ندارند. پس یک تیم باید در کنار مالکین از ابتدای انتخاب سازنده تا انتهای کار با شما همراه باشند. همین مورد برای داوری نیز مطرح است. در زمانی که مالکین و سازنده به اختلاف می‌خورند باید یک تیم این معضلات را بررسی کنند و نظر نهایی را بدهند.

به همین دلیل مالکین بهتر است یک تیم را به عنوان ناظر و داور پروژه در کنار خود داشته باشند. برای مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا متخصصین باتیس با شما تماس بگیرند.

فرم مشاوره

حتما جلسات را صورت جلسه کنید.

تحویل آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت

شما باید تمامی جلسات مهم را صورت جلسه کرده و به امضای طرفین دربیاورید. این مورد باید در مرحله تحویل زمین به سازنده و تحویل آپارتمان ها به مالکین هم صورت بگیرد. مالکین به همراه ناظر باید مستندات مواردی که در طول پروژه نظارت کرده‌اند را ارائه دهند تا مشخص شود سازنده بر اساس قرارداد عمل کرده است. شما در این مرحله می‌توانید موارد روکار را هم با لیست متریال خود چک کنید ولی برای مواردی که زیر کار است باید در زمان اجرا این کار را انجام دهید. در انتها هم در صورتی که مشکلی نداشته باشد، صورت جلسه کرده و آپارتمان ها را تحویل می‌گیرید. در صورتی هم که مشکل کوچکی داشته باشد در صورت جلسه مشخص می‌کنید که این مشکل برطرف شود. اگر مشکل اصلی و قابل ملاحظه‌ای وجود داشت ابتدا این مورد برطرف شود و سپس آپارتمان را تحویل بگیرید.

وبینار مشارکت در ساخت

زمان و کیفیت؛ دو موضوع اصلی تحویل آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت

در نهایت با توجه به تمام توضیحات، مهمترین مسئله زمان و کیفیت تحویل آپارتمان‌ها است. مالکین باید در زمان درست با توجه به برنامه زمانبندی پروژه آپارتمان را تحویل بگیرند. از طرفی باید کیفیت کار را هم به دقت بررسی کنند. در صورتی که این دو مورد به درستی انجام شود، شما آپارتمان‌ را به خوبی تحویل خواهید گرفت. اما تمامی این موارد نیاز به توجه به پروژه از عقد قرارداد تا پایان اجرا را دارد.

ثبت نام مشاوره
مشارکت در ساخت
رایگان

ثبت نام

ثبت نام مشاوره
مشارکت در ساخت
رایگان

ثبت نام

3 پاسخ به “تحویل حرفه‌ای آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت + نکات نظارت”

  1. زهرا گفت:

    سلام ، عالیست
    چه متنی هنگام تحویل آپارتمان از سازنده بنویسیم

  2. ناشناس گفت:

    عالی بود در مورد چگونگی مالکین یک مجتمع که میخواهند مجتمع خود را به مشارکت بدهند راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبان باتیس گفت:

      با سلام معمولاً این موارد برای هر پروژه متفاوت است و باید بررسی شود.
      برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02191031883 تماس بگیرید.
      با تشکر

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

نحوه نظارت حرفه‌ای بر قرارداد مشارکت در ساخت

چگونه مالکین بر روند مشارکت در ساخت نظارت کنند؟ تخصص‌های لازم برای نظارت بر قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟ در مشارکت نظارت بر روند مفاد قرارداد بسیار بااهم ...

تاریخ انتشار: 1400/06/19

تعداد بازدید 667

مشارکت در ساخت چیست؟ | همه چیز در مورد مشارکت در ساخت

راه‌های مناسب برای ساخت یک ملک کلنگی یا یک زمین چیست؟ مشارکت در ساخت چیست و چرا یکی از باارزش‌ترین و پیچیده‌ترین قراردادهای ملکی است؟ بلاعوض، لیست متریا ...

تاریخ انتشار: 1400/06/19

تعداد بازدید 590

مشاوره و راهنمایی تخصصی مشارکت در ساخت + نمونه مشکلات نبود مشاور

اگر می‌خواهید سود بیشتر و بی‌دردسرتری از مشارکت در ساخت به دست بیاورید، حتما نیاز به مشاوره تخصصی دارید. این موضوع شاید شما را متعجب کند، اما اگر بدانید ک ...

تاریخ انتشار: 1400/06/19

تعداد بازدید 531